Klimtouwen

Klimtouwen

Het touwklimmen kan een onderdeel zijn van je CrossFit routine. Een betere full-body workout om je kracht en uithoudingsvermogen op te proef te bestellen is er eigenlijk niet. Je versterkt je handen, armen, rug, schouders, core en de binnenkant van je dijen 

Tonen als Foto-tabel Lijst

4 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
Tonen als Foto-tabel Lijst

4 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren

Klimtouw oefeningen

Nu is belangrijk om een goede grip te hebben als je gebruik maakt van een klimtouw, je wilt immers geen grip verliezen als je bovenaan bent.  De Sisal Klimtouw MP1050 is voorzien van een stalen oog om het klimtouw eenvoudig aan een haak te bevestigen. Het klimtouw is gemaakt van natuurlijk sisa en is 35mm dik en zeer sterk. Door het touw gemaakt is van sisal natuurvezels zorgt het voor een goede grip en vermindert het de kans op wegglijden. Natuurlijk is een goede techniek essentiël bij het touwklimmen. Laat je eerst goed informeren bij een trainer voordat je het zelf probeert, zo voorkom je een blessure en vermijd je dat het touwklimmen een slopende oefening wordt.

Voordelen van touwklimmen:

  1. Versterkt een groot aantal spieren: Biceps, schouders, onderarmen, rug en buikspieren
  2. Verbetert je coördinatie
  3. Verbetert je grip
  4. Verbetert je lenigheid

Mocht jij al ervaring hebben met touwklimmen en dit graag wat zwaarder willen maken. Bekijk dan de gewichtsvesten of de gewichtsgordel om de oefening zwaarder te maken.