Crosstrainer

Crosstrainer

Een crosstrainer kopen?
De crosstrainer is de ideale hometrainer als je regelmatig en gemakkelijk wilt sporten en je conditie wilt verbeteren. je kunt jouw uithoudingsvermogen verbeteren, vet verbranden, jouw benen versterken en daardoor fitter worden. Trainen op de crosstrainer is een goede balans voor een overwegend zittend leven van alledag. Met een regelmatige training op jouw crosstrainer gebruik je vele delen van jouw lichaam en voel je je snel fitter en vitaler.

De perfecte training voor het hele lichaam met de crosstrainer
De crosstrainer is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de meest populaire cardio-apparaten. In professionele fitnessstudio's zijn crosstrainers de meest populaire fitnessapparatuur. Maar de crosstrainer is met zijn functie als full body trainer ook ideaal voor fitnesstraining in jouw huis.

Wat is een crosstrainer?
Een crosstrainer is een fitnesstoestel dat perfect de beweging van actief wandelen of joggen nabootst en tegelijkertijd benen, heupen, armen, schouders en borst in één beweging traint. Een volledige lichaamstraining inclusief gezonde duurtraining wordt daardoor gegarandeerd. Met de crosstrainer zet je jouw cardiovasculaire systeem in een hogere versnelling. Een snelle vetverbranding is dan gegarandeerd en biedt de beste start om jouw conditie te verbeteren en snel en gezond af te vallen.

Voor wie is de crosstrainer geschikt?
Een crosstrainer is geschikt voor alle leeftijdsgroepen, en het heeft als voordeel dat de beweging of de volgorde van bewegingen heel rustig en kalm kan worden uitgevoerd. De geleide beweging door de handgrepen en treeplanken zorgt ervoor dat er geen stoot- of stootkrachten op uw gewrichten inwerken, zoals bij het joggen het geval zou zijn. Fysiotherapeuten en artsen raden daarom de crosstrainer aan voor gewrichtsvriendelijke training.

Tonen als Foto-tabel Lijst

9 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
Tonen als Foto-tabel Lijst

9 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren

Crosstrainer training - hoe train ik correct?
De crosstrainer-training (bewegingsvolgorde) is bijzonder dynamisch, buitengewoon leuk en komt overeen met de natuurlijke beweging van sporten zoals wandelen of joggen. Je hebt de mogelijkheid om zowel de vaste handvatten als de beweegbare handvatten vast te houden, waarmee je direct jouw bovenlichaam kunt trainen. Een bijzonder ronde en soepele beweging ontstaat wanneer het zogenaamde “dode punt” met zo min mogelijk inspanning kan worden overwonnen. De hoge vliegwielmassa van overwint met gemak deze dode punt. 

Begin jouw duurtraining met een lage intensiteit om jouw lichaam te laten wennen aan de trainingsbelasting bij een aanvankelijk lage hartslag. Deze warming-up duurt ongeveer 5 minuten. Verhoog vervolgens de intensiteit en dus ook jouw hartslag. Als je een specifieke doelhartslag hebt, verhoog dan de belasting totdat jouw de hartslaglimiet is bereikt. Crosstrainers gebruiken de handpolssensoren op de handgrepen om de hartslag te meten. Ook kan vaak een borstband gebruikt worden. Beginners moeten twee tot drie dagen per week 20 tot 30 minuten trainen. Geleidelijk aan kunnen ervaren sporters vervolgens de trainingsfrequentie, de omvang en, in de laatste stap, de intensiteit van de crosstrainer-training verhogen. 

De training met de crosstrainer is divers. Hoogwaardige crosstrainers bieden verschillende trainingsprogramma's voor elke smaak. Hier kun je kiezen tussen berg- en dalprofielen en individuele hartslagprogramma's. Met behulp van de handpolssensoren op de handgrepen is het heel eenvoudig om je hartslag te meten tijdens cardiotraining. 

Wat is de optimale hartslag bij het trainen met de crosstrainer?
Er bestaat niet zoiets als de ideale hartslag of de juiste trainingspolsslag. Hoe beter je bent getraind, hoe beter uw cardiovasculaire systeem werkt en zich aanpast aan de trainingsbelasting. Je hartslag zakt, je vermogen om zuurstof op te nemen neemt toe, je hart wordt efficiënter en je bloed stroomt beter door je aderen. Het is altijd belangrijk om uw maximale hartslag te observeren. Dit bereken je met de vuistregel: leeftijd 220 = maximale hartslag. 

Duurtraining: hoe effectief is trainen op de crosstrainer?
In tegenstelling tot de hometrainer traint een crosstrainer niet zittend, maar staand. Er worden meer spieren gebruikt en door de actieve beweging van het hele lichaam kan jouw lichaam tot 600 kilocalorieën per uur verbranden, afhankelijk van de weerstandsinstelling.