5 Artikel(en)

per pagina

5 Artikel(en)

per pagina

Wanneer heb ik een riem nodig?

Niet iedereen heeft een riem nodig. Pas als je boven de 80% van je maximale kunnen komt wordt het aangeraden om een gewichthefriem te dragen. Het is belangrijker om de goede techniek eerst onder de knie te krijgen voordat je zwaar gaat trainen. Dit bespaart een hoop blessures en zo ontwikkel je een veel betere techniek en spierkracht! Let op dat je de riem niet te vaak gebruikt, dit kan zorgen voor onderontwikkelde buik- en rugspieren.

Een gewichthefriem heeft eigenlijk alleen nut bij staand uitgevoerde zware samengestelde oefeningen, waarbij er sprake is van grote druk op je wervelkolom. Dus bij de squat, de deadlift en eventueel ook bij de millitary press, of staand schouderdrukken.

Een gewichtriem kopen?

Een gewichthefriem is een prima hulpmiddel voor ervaren sportschoolbezoekers en zware gewichten. Voor beginnelingen die vooral trainen op techniek en veel verhalingen zijn ze in de meeste gevallen nutteloos en werken ze zelfs averechts..

Als je een riem wilt aanschaffen, koop dan een goede riem. Bij een gewichthef riem geldt ook ‘goedkoop is duurkoop’. Dit is zonder uitzondering van toepassing op een nicheproduct als een gewichthefriem. Een gewichthefriem van slechte kwaliteit biedt minder functionaliteit en veiligheid dan een kwalitatieve riem en gaat bovendien stukken langer mee.