8 Artikel(en)

per pagina

8 Artikel(en)

per pagina

Waarom lifting straps kopen?

Niet iedereen is het eens over het gebruik van lifting straps, hetzelfde geldt voor een gewichtshefriem. Volgens de één heb je er zeker een nodig terwijl de ander vindt dat het onzin is. Toch is dat laatste niet het geval. Als je de lifting strap op de juiste wijze hebt aangetrokken blijft er een stuk strap/stof over. Deze kun je meestal twee á 3 keer om een barbell/halterstang wikkelen waardoor je grip verbeterd. Doordat je grip verbeterd kun je meer herhalingen uitvoeren. Lifting straps worden vaak gebruikt bij het uitvoeren van hoge herhalingen, hoe verder je in je set bent hoe zwaarder het wordt om de stang vast te houden. Met de lifting straps verbeterd je grip aanzienlijk waardoor het niet aan je grip ligt als je geen verdere herhalingen meer kan uitvoeren.

Bij welke oefeningen heb ik een lifting strap nodig?

Een lifting strap heb je voornamelijk nodig bij de pull oefeningen, dit zijn vrijwel alle oefeningen die je letterlijk naar je toe trekt (voornamelijk rug) denk hierbij aan de deadlift, pull up, barbell bent over row. Het bijkomende voordeel van lifting straps is dat je je volledig kan focussen op de spier die je aan het trainen bent. Alhoewel dit vaak tussen de oren zit. Ons advies is om bij veel herhalingen een lifting strap te gebruiken. Daarnaast raden wij aan om ook zoveel mogelijk zonder te trainen zodat jij je grip ook zo optimaal mogelijk traint. Zware deadlifts en pull-ups in combinatie met hoge herhalingen zorgen er voor dat jij een zo sterk mogelijke grip ontwikkelt. Je wilt immers ook sterke benen en een sterke rug, daarbij is een sterke grip van noodzakelijk belang.

Wil je weten hoe je lifting straps op de juiste wijze gebruikt? Bekijk dan onderstaand filmpje.