Retourneren en garantie

Spijt van uw aankoop, wat nu?
Maakt u maar zich geen zorgen, Muscle Power richt zich naar de richtlijnen van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en hanteert een zichttermijn van 14 dagen. Indien het product niet is wat u ervan verwacht had of toch iets anders wilt hebben dan wat u nu heeft, dan kunt u dit binnen 14 dagen melden aan Muscle Power zodat wij u kunnen helpen. Na ontvangst van de melding kunt u het product terugsturen of terugbrengen naar Muscle Power. Indien het product in goede staat retour is ontvangen, zal Muscle Power u zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 30 werkdagen, het aankoopbedrag retourneren. De kosten voor het retour zenden van het product zijn voor de rekening van de koper. U kunt het product ook zelf terug brengen op onze locatie Leigraafseweg 6 te Doesburg. Neem wel van te voren contact met ons op telefonisch: 0313-750727 of via de mail: info@muscle-power.nl

Voorwaarden 14 dagen zichttermijn
Bij aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Uitgangspunt is dat de consument het artikel tot zover mag gebruiken en uitproberen zoals dat in een traditionele winkel ook toegestaan zou zijn. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk- in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Stappenplan retourneren
Wanneer je een artikel wil rerourneren kun je dat melden door te mailen naar klantenservice@muslce-power.nl of door te bellen naar 0313-750727. Hier geef je aan om welke bestelling het gaat door de factuurnummer door te geven en om welk artikel het gaat. Nadat wij het artikel hebben ontvangen zullen wij dit zo snel mogelijk verwerken en het bedrag overmaken. 

Hoe komt een bestelling tot stand
Een bestelling, volgens de wet, overeenkomst komt tot stand door het aanvaarden van het aanbod van de aanbieder. Simpel gezegd houdt dit bij ons het volgende in: U plaatst het gewenste artikel in de winkelwagen. U voert de gevraagde informatie in (naam, adres, woonplaats en contactgegevens). U kiest de gewenste betaalwijze. Tot slot ziet u een samenvatting van de bestelling. Na het aanvaarden van de algemene voorwaarden maakt u de bestelling definitief: de overeenkomst is nu tot stand gekomen. U zult hier direct een bevestiging ontvangen per mail.


Deelvergoeding
Wanneer het artikel al in gebruik is genomen, is het toch mogelijk om het artikel binnen 14 dagen te retourneren of terugbrengen. Er zal dan een deelvergoeding plaatsvinden omdat het product niet meer als nieuw verkocht kan worden, vaak valt de deelvergoeding op ongeveer 80% van het aankoop bedrag. Wanneer het artikel langer in gebruik is geweest en teveel beschadigd is zal er geen deelvergoeding zijn en kan het product niet meer retourneren. 

Artikelen die niet geretourneerd kunnen worden
Artikelen waarbij hygiëne een belangrijke rol speelt en artikelen die op maat zijn gemaakt.

Kunt u afzien van een bestelling
U heeft bij ons het recht de bestelling zonder opgave van redenen te ontbinden. Dit kan zelfs tot 14 dagen nadat de bestelling bij uw thuis is afgeleverd (zie hiervoor: verzenden en retourneren). Wij rekenen geen kosten voor het annuleren. Hoogstens de kosten voor het retourneren van het product aan Muscle Power komen voor eigen rekening. Indien u reeds hebt betaald, zullen wij dit bedrag zo spoedig mogelijk overmaken op uw rekening.

Eigen risico terug sturen
Retourverzendingen zullen door de koper worden betaald. Let op de kosten van verzenden kunnen hoog uitvallen i.v.m. het gewicht. Een retourverzending is op eigen risico, Muscle Power is niet aansprakelijk voor het zoekraken of beschadigde producten. Tip: Vraag altijd een verzendbewijs aan het desbetreffende transport bedrijf en bewaar deze.

Garantie
Muscle power staat voor deugdelijke producten en leeft de conformiteitseis uit de Nederlandse Wet na. Dat wil zeggen dat je mag verwachten dat een door ons geleverd artikel voldoet aan de redelijkerwijs gewekte verwachtingen. Als dat niet het geval is of wanneer een artikel defect raakt, zullen wij natuurlijk ons best doen om dit op te lossen.

Op alle artikelen geleverd door Muscle Power is de garantietermijn van de fabrikant of leverancier van toepassing. Je kunt de garantietermijn van een specifiek artikel opvragen bij onze klantenservice. Voor zakelijke klanten gelden afwijkende garantievoorwaarden, neem contact met ons op voor de details.

Garantiebepaling halterstangen
Voor olympische halterstangen geldt een speciale garantiebepaling. Fabricagefouten, zoals defecte lagers, die bij ontvangst of tijdens de eerste drie maanden van gebruik geconstateerd worden dienen direct gemeld te worden. Buigen is in de meeste situaties uitgesloten van garantie omdat halterstangen bij normaal gebruik en de juiste toepassingen vrijwel nooit permanent kunnen buigen. 

Garantietermijn slijtage gevoelige artikelen:
Slijtage gevoelige fitnessartikelen (vervangingsartikelen zoals medicine ball, fitness elastieken, foam rollers, gym ballen, slam ballen en sandbags, Artikelen welke door de wijze van gebruik logischerwijs aan slijtage onderhevig zijn) - 3 maanden
Overige artikelen: 1 jaar

Een klacht voorleggen, hoe werkt het?

Stap 1: Meld de klacht schriftelijk aan bij Muscle Power via info@muscle-power.nl

Stap 2: Stuur als het mogelijk is foto’s bij in uw mail die duidelijk de fouten/breuken van het product laat zien.

Stap 3: Muscle Power zal zo snel mogelijk contact met u opnemen voor een mogelijke oplossing. Goed om te weten! Klachten welke niet door uzelf verholpen kunnen worden, met of zonder reserve-onderdelen, zullen bij u thuis of bij de fabrikant worden verholpen. Klachten welke het gevolg zijn van aantoonbare gebruikersfouten, vallen niet onder de garantie. Val en stootschade vallen ook niet onder de garantie.