Rugtrainers

Rugtrainers

Rugtrainers worden toegespitst in twee categorieën: de bovenkant van de rug en de onderrug waarbij vaak nog een gedeelte van de hamstrings getraind wordt. Om je bovenrug te trainen worden voornamelijk de latt pulldown apparaten gebruikt.

Tonen als Foto-tabel Lijst

11 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
Tonen als Foto-tabel Lijst

11 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren

De lat pulldown

Wij adviseren voor het bouwen van een goede rug om ook pull-ups en chin-ups te doen door gebruik te maken van optrekstangen i.c.m. de rugtrainers.

Laat je lats groeien met de lat pulley aparaten van Muscle Power. Met deze lat pulldown apparaten richt je je op je gehele rugspier en focus je je op de bovenkant van je rug inclusief je schouders nek en armen (biceps).  Een lat pulley is onmisbaar in de gym. Door de variaiteit van oefeningen zijn de pulldown apparaten van Muscle Power ideaal voor krachttraining. De pulldown apparaten zorgen er voor dat je ook eenvoudiger pull-ups en chin-up kan uitvoeren doordat je je trekkracht verbeterd. Als je zit maak je een pull-beweging richting je borst waardoor je rugspieren, armspieren, nek- en schouder spieren optimaal getraind worden. 

De Lat Pulleys van Muscle Power beschikken over hoge kwaliteit staal en zijn multi inzetbaar

Momenteel zijn er 3 soorten latt pulldown apparaten in het assortiment:

 

Via deze link legt fitsociety.nl uit hoe je de lat pulldown correct uitvoert. 

De onderrug trainers (hyperextensions)

De onderrug trainers zijn een belangrijk onderdeel voor de ontwikkeling van je (onder)rug. Door middel van hyperextensions versterk jij je onderrug door middel van deze onderrug trainers. Naast compound oefeningen zoals de deadlift waarbij je veel spiergroepen pakt en je onderrug versterkt, kun je met de onderug trainers je onderrug nóg meer isoleren. Heb jij last van een zwakke onderrug en snel last bij bijvoorbeeld de uitvoering van een deadlift dan is een onderrug trainer de oplossing. 

Tip: Mocht je het zwaarder willen maken kun je een schijf  kruislinks tussen je armen houden.

Momenteel zijn er 3 soorten onderrug trainers in het assortiment: