Swipe to the left

Blog

​Nieuwe website Muscle Power

3 months ago

Het is zo ver, onze vernieuwde website staat online! We hebben met plezier drie jaar lang met onze oude website gewerkt, maar we waren toe aan iets nieuws. Achter de schermen zijn we al maanden lang druk geweest met het optimaliseren van de website, met als doel: Jou winkelervaring nog meer te verbeteren en plezierig te maken! Hiervoor is een heel nieuw design gemaakt en is de structuur op de website veranderd zodat het extra veel power geeft.

De website is veranderd, maar wat verandert er nou voor jou? Hieronder hebben we een aantal punten voor je opgesomd.

1.Met de nieuwe website hebben we er voor gezorgd dat het voor jou nog makkelijker wordt om producten op de website te vinden. Zo hoef je niet lang te zoeken en kun je eenvoudig bestellen.

2.Vanaf nu is het ook mogelijk om vanaf de bank, een mooi parkje buiten of vanuit de sportschool;) eenvoudig een bestelling te plaatsen, omdat onze website nu mobielvriendelijk is.

3.Je kan je nu registeren op de website als particulier of als zakelijke klant. Dus ben je bijvoorbeeld een personal trainer, fysio of heb je een sportschool? Registreer je dan als zakelijke klant door je BTW nummer en KvK nummer in te vullen.

4.Particulieren zien de prijzen nu inclusief BTW op de website vermeld staan, zakelijke klanten blijven de prijzen exclusief BTW te zien.

5.Last but nog least, meer tijd om te sporten omdat wij het jou gemakkelijk maken bij het bestellen!

We blijven vernieuwen

Onze website is vernieuwd, maar wij blijven niet stilzitten. Ook op dit moment zijn we nog bezig om de nieuwe site steeds verder te verfijnen. En ook jij kan ons daarbij helpen.

We staan altijd open voor feedback, dus misschien kom jij tijdens het gebruik van de site iets tegen wat nog niet optimaal werkt, of denk je hee,, dit kan wel wat beter. Wij horen het graag van je!

Dit kan je doen door een mail te sturen naar info@muscle-power.nl alvast bedankt!

Drie kettlebell oefeningen voor beginners

3 months ago

Wat is een kettlebell?

Van plan om een kettlebell te kopen? In dit artikel leggen we eerst even uit wat een kettlebell nou is en wat voor oefeningen je hiermee kan uitvoeren. De kettlebell lijkt op een soort kanonskogel met daaraan een handvat om het beet te pakken, het gewicht begint bij 4 kg en loopt op tot 40 kg. Het trainen met een kettlebell brengt veel voordelen met zich mee en wordt steeds populairder. Dit heeft er mee te maken dat je met de kettlebell zowel cardiotraining als krachttraining kan uitvoeren. Op deze manier kun je je lichaam optimaal trainen door vet te verbranden en tegelijkertijd ook spiermassa op te bouwen.

Oefeningen kettlebell

Maar wat kan je nou eigenlijk allemaal met zo kettlebell? We merken dat hier nog veel onduidelijkheid over is. In deze blog gaan we een aantal oefeningen bespreken zodat we jou daar verder mee kunnen helpen!

#1 De kettlebell zwaai met twee handen

1.Als eerst zet je je voeten iets uit elkaar zoals op de afbeelding is te zien, iets verder dan je heupafstand en draai je voeten iets naar buiten.

2.Pak de kettlebell met beide handen vast en buig iets door je knieën en je heupen iets naar achteren.

3.Vervolgens zwaai je de kettlebell van voren naar achteren tussen je benen door, je laat de kettlebell tot aan je schouders komen.


#2 Kettlebell press

1.Als eerst zet je je voeten weer wat uit elkaar, dit doe je iets verder dan je heupafstand. Vervolgens zet je de kettlebell voor je op de grond tussen je benen. Plaats deze iets dichterbij je arm waarmee je de oefening gaat doen.

2.Vervolgens til je de kettlebell op, en breng je deze met een krul tot aan je borst. Daarna breng je de kettlebell tot boven je hoofd met je arm in een rekpositie. Dit doe je door eerst je knieën iets te buigen om vervolgens in een beweging de kettlebell boven je hoofd te duwen.

#3 Kettlebell deadlift

1.Zet de kettlebell voor je op de grond, zet je voeten iets uit elkaar, dit doe je iets verder dan je heupafstand en draai je voeten iets naar buiten.

2.Vervolgens zak je door je knieën en pak je de kettlebell met beide handen vast, til de kettlebell met een rechte rug op om in een staande positie te komen.

3.Wanneer je de staande positie hebt bereikt zijn je armen gestrekt naar beneden. Vervolgens zet je de kettlebell met een recht rug weer op de grond.

Hoe zorg je voor het goede gewicht?

Inmiddels weet je nu hoe je een aantal oefeningen met een kettlebell moet uitvoeren, maar welk gewicht heb je hier bij nodig? Het juiste gewicht is iets waar je zelf een balans in moet vinden, bij een te zwaar gewicht zorgt het er voor dat de uitvoering niet optimaal uitgevoerd kan worden en bij een te licht gewicht zal er minder snel resultaat geboekt worden. Probeer hier dus voor jezelf rekening mee te houden en een balans in te vinden. Belangrijk is wel dat de techniek goed gaat, om op deze manier blessures te voorkomen. Om deze reden is het aan te raden om de oefeningen op het begin uit te voeren onder begeleiding van een expert in bijvoorbeeld een sportschool.